پت اسکن به دور نهایی نزدیک می شود

کارفرما ، پیمانکار و اکیپ های فنی مهندسی با تمام توان  تلاش می کنند تا دستگاه پت اسکن سریعتر نصب شود.

 معاون پزشکی هسته ای موسسه ی خیریه کمک  ( عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ) گفت: مجوز احداث مجموعه ی پزشکی هسته ای در شهریورماه ۱۴۰۱ از سازمان انرژی اتمی اخذ شده و پروژه با زیربنای پنج هزار متر مربع در یک طبقه دارای هفت فاز شامل: چهار بخش تشخیصی، درمانی، اداری وتوسعه است. بخش تشخیصی دارای دو بخش تشخیصی هسته ای ( پت اسکن و اسپکت سی تی ) و عمومی (سیتی اسکن ، سیتی آنژیو ، ام آر آی ، سونوگرافی ، ماموگرافی و سنجش تراکم استخوان) است. بخش درمانی در شمال پروژه (مربوط به ید درمانی، با ظرفیت ۶ اتاق دو تخته) است. بخش اداری در طبقه ی هم کف (شامل مدیریت و ترخیص بیمار) و بخش توسعه ( شامل سیکلوترون و تولید رادیو دارو ) می‌باشد

دکتر علی جمعه زاده با بیان اینکه: اشعه یک تیغ دولبه است و اگر درست از آن استفاده نشود یا درساخت ساختمان کوتاهی شود آسیب بیولوژیکی جدی وارد خواهد کرد. پس تمام پروتکل های سازمان انرژی اتمی در ساخت مراکز پرتوپزشکی باید دقیقا رعایت شود.

وی افزود: دستگاه پت اسکن به مراکز جامع حوزه سرطان تعلق می گیرد. 13مراکز جامع حوزه سرطان  در کل کشور وجود دارد و کرمان با قطب آمایشی هشت توانست موافقت اصولی این دستگاه را سال 1398 اخذ کرد. اولین دانشگاه علوم پزشکی در کشور، دانشگاه کرمان است که حاضر شد موافقت اصولی را به یک مجموعه ی خیریه واگذار کند البته در کنار مجموعه حضور دارد. 

 مدیر عامل موسسه خیریه کمک با بیان اینکه پت اسکن، جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تصویربرداری در حوزه سرطان است. گفت: بیش از ۸۵ درصد کاربرد تصویربرداری پت اسکن در حوزه سرطان و آنکولوژی است. حدودا ۱۵ درصد کاربرد آن در حوزه قلب و عروق و نورولوژی می باشد. با تکمیل عملیات عمرانی و فضای فیزیکی مناسب دستگاه فوق در آینده ای نزدیک نصب و آماده خدمت به بیماران خواهد شد.

دکتر علیرضا عبدی افزود: دستگاه پت اسکن در استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، تبریز، فارس و اصفهان وجود داشت. ولی استان های ( کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان) از آن بی بهره بودند.

وی افزود : با تلاش خیران و موسسه خیریه کمک کرمان، این دستگاه پیشرفته از بهترین برند دنیا خریداری شده وبزودی در کرمان آغاز به کار می کند. با وجود دستگاه پت اسکن، گام موثری برای درمان به موقع بیماران جنوب شرق کشور برداشته خواهد شد.

دکترعلیرضا عبدی گفت :این مجموعه کاملا خیر ساز است و برآورد اولیه ساخت و ساز( بدون هزینه ی خرید زمین و خرید دستگاه ها)  160 میلیارد تومان بوده که با توجه به تورم فزاینده، برآورد بر اساس فهرست بها حدود سیصد و شصست میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تا اتمام کار نمی توان برآورد دقیقی از هزینه ها به عمل آورد.هزینه ی خرید دستگاه ها مبلغی بالغ بر یکصد میلیارد تومان است و زمین با مساحت یک و 6 دهم هکتار اهدا شده است. این هزینه ها تاکنون توسط نیکوکاران تامین شده است و بخشی از موارد توسط هیات مدیره به صورت چک خریداری شده که متاسفانه موسسه خیریه کمک به تنهایی قادر به پاس کردن چک ها نیست و منتظر یاری نیکوکاران هست.

دکتر کرامت یوسفی مهمان ویژه این بازدید بود و در جمع حضار گفت: همیشه در این فکر بودم که چرا 70 سال بعد از مرحوم ارجمند کسی کاری نکرد؟  نجابت، آرامش، صداقت و گذشت مردم کرمان برای ما ایجاد مسئولیت می کند. مجموعه ی پت اسکن در نتیجه ی اندیشه ی انسان دوستانه است، انسانهای دلسوز و دانا است که سازه های خوب و آتیه نگر را  می سازند. من هر چه نگاه میکنم جز علم و دانش، دلسوزی و معرفت چیزی نمی بینم.

وی با بیان اینکه، دستگاه پت اسکن در موسسه خیریه کمک موهبتی است نه تنها برای استان کرمان بلکه برای استانهای کم برخوردار همچون سیستان و بلوچستان و هرمزگان که با راه اندازی این دستگاه بسته تشخیص درمانی سرطان در استان کرمان کامل می شود، افزود : تغییر و تحول در جنوب شرق ایجاد می کند و کرمان باید به مسئله ی توریسم سلامت بیاندیشد، چون با ورود هر یک نفر بیمار، از کشورهای مجاور( برای درمان) چندین زمینه ی شغلی برای مردم کرمان ایجاد می شود .

دکتر کرامت یوسفی با بیان اینکه در زمانی که جراحی می خواندم سن ابتلا به سرطان پستان بالای پنجاه سال بود گفت : در حال حاضر متاسفانه بیماران با سن 27 سال برای این سرطان مراجعه می کنند و این اهمیت کار مجموعه پت اسکن موسسه خیریه کمک را نشان می دهد  و مرکز تحقیقات بیمارستان مهرگان فعالیتش را در زمینه های بنیادی آغاز کرده است

وی افزود: بیمارستان مهرگان با ورودی سه هزار مریض در ماه و دو هزار و 500 جراحی قدم شایانی در زمینه ی سلامت برداشته و پیشرفت پزشکی در کرمان بسیار بالاست اما تبلیعات در این زمینه نسبت به استان یزد بسیار کم است .

حاج محمدعلی کارنما پیشکسوت خیران وعضو هیات امنا موسسه کمک با بیان اینکه، خیلی ها علم و ثروت دارند، اما متاسفانه منشا خیر نیستند، گفت: وقتی درد نیازمندی را برطرف می کنی، خداوند چندین برابر درد خود، خانواده و بستگان را برطرف میکند. رسم نیکوی مهربانی و کمک به دیگران باید در جامعه ی کرمان ادامه دار و زنده بماند. هر کس می تواند منشا خیر باشد مبلغ مهم نیست، نیت مهم است

پروفسور داعی عضو هیات امنا و هیات مدیره موسسه کمک با بیان اینکه کمک جمعی، باعث خیر و برکت مادی و معنوی است گفت: کمک هایی که از طرف این خیریه به بیماران می شود هم در درمان مبتلایان و هم در راستای کاهش آلام و نگرانی های خانواده ها بسیار موثر است. و در نهایت بیمار را  از رفتن به استانهای دیگر و تحمل هزینه ی اضافی بی نیاز می گرداند .

  مهندس سید مهدی طبیب زاده عضو هیات مدیره موسسه خیریه کمک گفت : مردم به فکر خیریه ها هستند، اما تعداد زیاد سازمان های مردم نهاد و موازی کاری ها باعث کم توجهی به سونامی سرطان شده و مهمترین مسئله بررسی و تحقیق درمورد رشد آمار ابتلا به سرطان و پایین آمدن میانگین سن مبتلایان است ؟چرا سرطان در جنوب استان بیشتر است ؟ آیا صرفا استفاده ازبی رویه از سموم کشاورزی باعث چنین مشکلی شده ؟

وی افزود با توجه بر اینکه سالانه یکصد و 50 هزار میلیارد تومان از استان خارج می شود انتظار می رود حداقل سرطان در استان کرمان در الویت قرار گیرد .

شما هم به کمک، کمک بشتابید.

موسسه خیریه کمک موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کمک کرمانموسسه خیریه کمک موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کمک کرمان

شماره کارت بانک کشاورزی موسسه خیریه کمک : 603707000173629
شماره حساب بانک کشاورزی موسسه خیریه کمک : 914654672
شماره کارت بانک رسالت موسسه خیریه کمک : 5041727010073599
شماره حساب بانک رسالت موسسه خیریه کمک : 1072320421
تلفن پاسخگو :09136692500
شماره ی دفتر موسسه کمک: 32260662
آدرس موسسه کمک: دفتر مرکزی، خیابان شریعتی، بعد از کوچه شماره ۱۳، رو به روی سه راهی گنجعلیخان، ساختمان کارنما، طبقه اول، واحد پنج

خبرنگار: محبوبه احمدی – موسسه کمک – کرمان

بیشتر بخوانید

کودکان سوار قطار شادی
کودکان سوار بر قطار شادی

جمعی از کودکان تحت پوشش موسسه خیریه کمک ، سوار بر قطار شادی شهرداری شدند و چنان از ته دل می خندیدند و شادی می کردند

بازدید جمعی از مسولان علوم پزشکی و موسسه کمک از نحوه پیشرفت پروژه پت اسکن
سرب‌ها بر دیوارها جای گرفتند

دکتر رضا درخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همراه دکتر پیمان کارنما مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، جمعی از مسئولان موسسه خیریه کمک

به یاد پدر

به بهانه ی روز پدر،موسسه خیریه کمک به یاد پدر آسمانی کودکان مبتلا به سرطان کرمان مراسمی برای تقدیر از خانواده ی هاشمیان در بخش آنکولوزی